اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

خط و ربط| از تأکید یک کاندیدا بر اصلح‌بودن خود تا رد ادعای بورسی همتی توسط وزیر اقتصاد/ هشدار شریعتمداری به ۴ نامزد اصولگرا

در بسته بیست‌وهشتم خط و ربط به متن و حاشیه مناظره و بازتاب آن در رسانه‌های کشور و صحبت‌های کاندیداها پرداخته‌ایم.

خط و ربط| از تأکید یک کاندیدا بر اصلح‌بودن خود تا رد ادعای بورسی همتی توسط وزیر اقتصاد/ هشدار شریعتمداری به ۴ نامزد اصولگرا

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: سومین و آخرین مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری نیز با موضوع «دغدغه‌های مردم» برگزار شد. رسانه‌های کشور نیز متأثر از این برنامه، به متن و حواشی آن پرداختند. در بسته بیست‌وهشتم خط و ربط به متن و حاشیه مناظره و بازتاب آن در رسانه‌های کشور و صحبت‌های کاندیداها پرداخته‌ایم.
 


مردم با نداشتن می‌سازند اما با تبعیض نه/ کارهای عقب‌مانده زیادی داریم

سید ابراهیم رئیسی گفته: متأسفانه دولت شرایطی را در زندگی مردم ایجاد کرده که بسیاری از موضوعات قابل پیش‌بینی نیست و باید در بازار ثبات ایجاد کنیم.

او اضافه کرده: در سال‌های گذشته روستاها بی‌رمق شده‌اند و بسیاری از مردم به شهرها آمده و در حواشی شهرها ساکن شده و حالا با مشکلات مسکن، آب، برق، گاز و ... مواجه شده‌اند. ما در قدم اول باید اقتصاد روستا را راه‌اندازی و روستا را جذاب کنیم.

رئیسی تأکید کرده که باید با کمک یکدیگر کشور را بسازیم. کارهای عقب مانده زیادی داریم و در اجرای عدالت عقب هستیم؛ مردم اجرای عدالت را می‌خواهند. تبعیض، فقر و فساد نباید در هیچ جای کشور پسندیده شود. مردم با نداشتن می‌سازند اما با تبعیض نمی‌سازند.
 


اختاپوس هفت سر فساد را در کشور ریشه‎‌کن می‌‎کنیم/ ماهانه به ۶۰ میلیون نفر بُن ‎کالا می‎‌دهیم

زاکانی با بیان اینکه با انتخاباتی ما روبه‌رو هستیم که نقش سرنوشت‌سازی در آینده خودمان دارد گفته: شاید بیشترین تاثیر را در کشور انتخابات ریاست جمهوری دارد به خاطر اینکه بالغ بر ۸۵ درصد منابع کشور در اختیار رئیس جمهور است.

این کاندیدا ضمن بیان اینکه برنامه ما واریز بن کالا به میزان ۴۰ هزار تومان برای ۶۹ میلیون نفر است گفته: این مبلغ در کارت هوشمند خانواده شارژ می‌شود و از طریق این مبلغ کف نیازهای خانواده تامین خواهد شد.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش تأکید کرده: نخواستن، نتوانستن و ندانستن، نان را از سفره مردم درآورده است. اختاپوس هفت سر فساد را در کشور ریشه‎‌کن می‌‎کنیم.  الان بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان امکان در دست دلالان است که البته دولت من مداخله خواهد کرد.

زاکانی این وعده را هم داده که موضوع مسکن و اشتغال اموری است که در جهش تولید حل خواهد شد، در سال اول تغییر ملموس و در سال‌های بعد تغییر بزرگی ایجاد خواهد شد.

 


در کنار برنامه به اراده و باور نیاز داریم/ ۳۰۰ هزار نفر با درآمد میلیاردی پرونده مالیاتی ندارند

سعید جلیلی گفته: جهش ایران یک امر ممکن است، اما بدون جهش جای جای کشور اعم از شهرها و روستاها جهش اتفاق نمی افتد. لازمه جهش ایران این است که هر روستا را یک سلول برای جهش کشور بدانیم.

او تأکید کرده ایجاد جهش در کشور علاوه بر برنامه، اراده و باور می خواهد. جهش با نمایش رخ نمی دهد و کار واقعی می خواهد و باید مردانی از جنس میدان را شناسایی و معرفی کنیم که کارنامه موفقی دارند.

جلیلی بیان کرده که در چهار سال آینده باید سعی کنیم تمام ظرفیت های استان را به فعلیت برسانیم که یکی از این ظرفیت ها قرار گرفتن در مسیر راهبردی کریدور شمال - جنوب است و می تواند علاوه بر ارتقای موقعیت راهبردی ایران، روابط گسترده اقتصادی با همسایگان شمال دریای خزر را فراهم کند.

این نامزد ضمن بیان این نکته که باید خام فروشی در کشاورزی را کنار بگذاریم و به سمت صنایع تبدیلی و تکمیلی جهت ایجاد ارزش افزوده و اشتغال برویم گفته: جهش ایران بدون تلاش بزرگ و جهاد همگانی ممکن نیست و لذا انتخاب شما می تواند ایران را در چهار سال آینده به جهش و ارتقا برساند.

جلیلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته: ۳۰۰ هزار نفر با درآمد میلیاردی پرونده مالیاتی ندارند. نظام مالیاتی با ماشینی شدن سلامت بیشتری دارد و هرچه قدر نقش انسان کمتر باشد فساد کمتر خواهد شد.
 


من مرد قانون هستم/ اختیارات مرکز را به فرمانداران تفویض می‌کنم

قاضی‌‎زاده هاشمی گفته: بعضی دوستان که شعار دولت فدرال می‌دهند این خلاف قانون اساسی است.

او همچنین تأکید کرده که من مرد قانون هستم و خودم و همکاران بنده با نهادهای مختلف سیاسی و قانون گذاری کار کرده‌ایم و به اسناد بالادستی واقف هستیم. در چارچوب اختیارات رئیس‎‌جمهور برنامه‌ریزی کرده‌ایم که کاری ناکام نماند.

قاضی‌زاده این را هم گفته که اختیارات مرکز در «دولت سلام» به فرمانداران تفویض و نارضایتی یک سوم مردم هر شهر باعث عزل مدیران می‌شود.
 


تولید را افزایش دهیم، افزایش قیمت‎‌ها متوقف می‌‎شود/ باید در مسیر تنش‌زدایی با دنیا حرکت کنیم

محسن مهرعلیزاده گفته: باید در مسیر تعامل با کشورهای جهان و تنش‌زدایی با دنیا حرکت کنیم زیرا جامعه ایران لایق زندگی بهتری است.

او تأکید کرده که عقب‌ماندگی‌ها در طول بیش از ۴۰ سال گذشته به دلیل ضعف مدیریتی ایجاد شده و اگر امروز عقلانیت بر تصمیم‌های کشور حاکم نباشد، مشکلات حل نمی‌شود.

مهرعلیزاده تصریح کرده که ورشکستگان سیاسی و مزدوران خارج‌نشین کمپین «نه به رای» راه‌انداخته‌اند.

او همچنین گفته: اگر تولید را افزایش دهیم، افزایش قیمت‎‌ها متوقف می‌‎شود. همزمان باید نظام توزیع کالا را تغییر دهیم. سازمان‎های مختلفی درگیر این کار هستند که با هم هم‎سو نیستند و بازار رها شده است.

مهرعلیزاده در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته: دولت فقط در زمان شکست بازار باید وارد شود و محدود کردن دامنه کار اشتباهی است.

این کاندیدا گفته: یک سری تنگ نظری‌ها  و دیدگاه‌های کهنه زندگی را بر جوانان تنگ کرده. باید سبک زندگی جوان دهه هفتادی و هشتادی را بپذیریم.
 


تغییر ریل اقتصادی کشور ضروری است

عبدالناصر همتی گفته: بخش زیادی از مردم در تمام استانها گرفتار بیکاری و تامین معیشت هستند و تغییر ریل اقتصادی کشور ضروری است.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش تأکید کرده که طی ۴۰ سال گذشته همه اقتصاد کشور را علاوه بر مطالعه زیر نظر داشتم. اولویت اصلی من در ریاست جمهوری حاکم شدن تصمیمات اقتصادی بر سیاسی در همه استانها خواهد بود.

همتی معتقده که باید زمینه ورود توریست ها برای اشتغال و کسب درآمد با سختگیری های کمتری افزایش یابد.

این کاندیدا در ادامه گفته: برای توانمند سازی اقشار کم درامد اصلاح حداقل دستمزد برای افزایش قدرت خرید ضروری است.

همتی مطرح کرده که معیشت مردم در حال حاضر تحت تاثیر تورم، تحریم و کاهش ارزش پول است و مشکل جدی است و باید این قدرت خرید به مردم باز گردد و این با عادلانه کردن پرداخت یارانه، اخذ مالیات درآمدها و کمتر کردن فشار مالیاتی بر تولید کنندگان قابل اجراست.

کاندیدا توئیت | از کنایه زاکانی به روحانی تا تأکید قاضی‌زاده به ماندن در انتخابات
 

 

 

 


هشدار حسین شریعتمداری به ۴ نامزد اصولگرا؛ کنار بکشید

حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان نوشته: حضور هر ۵ نامزد جبهه انقلاب در انتخابات و خودداری ۴ تن آنها از کناره‌گیری به نفع نفر پنجم، خطای بزرگی است که دود آن به چشم جبهه انقلاب می‌رود. او در ادامه نوشته: اگر هر ۵ نفر در صحنه بمانند، آرای هریک از آنها به هر ‌اندازه‌ای که باشد از سبد نامزدهای دیگر جبهه انقلاب کم می‌شود. نتیجه آنکه احتمال موفقیت عاملان وضعیت فاجعه‌بار امروز، قوت می‌گیرد.

کنار کشیدن شکست نیست، شجاعت است

حدادعادل گفته: نامزد منتخب شورای ائتلاف برای ریاست جمهوری آیت الله رئیسی است. او همچنین به نامزدهای جریان انقلاب توصیه کرده: این شکست نیست که رای نداریم و به نفع فرد رای آور کنار برویم، این شجاعت است. نامزدها باید در روزهای آینده برای حمایت از شخصی که رای بیشتری دارد تصمیم مهمی بگیرند.

ریزش بورس به دلیل اختلاف نظر وزیر اقتصاد و وزیر نفت نبود

دژپسند، وزیر اقتصاد گفته: برخی ریزش بازار سرمایه را به اختلاف من با وزیر نفت نسبت می‌دهند. این اختلاف بین دو وزیر یا دو وزارتخانه نبود بلکه اختلاف بین سازمان خصوصی‌سازی و شرکت ملی پالایش و پخش بر سر این بود که چه کسی متولی صندوق باشد.

تردد کشتی‌های ایران در آب‌های بین‌المللی

دبیرکل انجمن کشتیرانی با رد سخنان دیروز همتی که گفته بود «ما الان یک کشتی با پرچم ایران نمی‌توانیم به دریا بفرستیم»، گفت: همین امروز کشتی‌های زیادی تحت‌ پرچم ایران در آب‌های بین‌المللی تردد دارند.

رئیسی قائل به مذاکره و ادامه برجام است 

علیرضا افشار رئیس شورای راهبردی ستادهای مردمی حامیان ابراهیم رییسی گفته: رئیسی قائل به مذاکره و ادامه برجام است ولی نه به عنوان موضوع اصلی کشور بلکه به عنوان مساله حاشیه‌ای که نباید مسائل مملکتی به آن گره بخورد.

همتی و مهرعلیزاده هیچ‌گاه جانب مردم را نگرفتند!

علی صوفی عضو نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان گفته: مهرعلیزاده و همتی در مناظره های انتخاباتی هیچ دستاوردی نداشتند. صوفی تأکید کرده که همتی و مهرعلیزاده هیچ‌گاه جانب مردم را نگرفتند و کارنامه ای هم در این زمینه ندارند و عملکرد دولت دامن هر دوی آنها را گرفت!

آیت‌الله هاشمی هیچ‌وقت از صندوق قهر نمی‌کرد

محمد هاشمی تأکید کرده که  حرف آخر را مردم می‌توانند پای صندوق‌های رأی بگویند. او این را هم گفته که مرحوم آیت‌الله هاشمی هیچ وقت از صندوق قهر نمی‌کرد، حرف خودش را می‌زد، مردم را هم دعوت می‌کرد و نتیجه مطلوب هم می‌گرفت.

بعید می‌دانم اصلاح طلبان از همتی حمایت کنند

مسعود پزشکیان گفته:کاندیداهای ریاست جمهوری وعده‌هایی را به مردم بدهند که بتوانند از عهده آن برآیند. باید در میدان عمل مشخص شود که تا چه اندازه توان انجام این کار را دارند. او همچنین تأکید کرده: بعید می‌دانم اصلاح طلبان از عبدالناصرهمتی حمایت کنند.

طیبه سیاوشی،‌ فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز معتقده که برنده مناظره کسی خواهد بود که بیش از دیگران سخنانش بازنشر شود. او گفته: این ۷نفر وظیفه  مهمی بر دوش دارند و باید تلاش کنند که مردم را به پای صندوق بکشانند و بتوانند اعتماد عمومی را برای رفع مشکلات اقتصادی کشور و حفظ شأن نظام در عرصه بین‌المللی ایجاد کنند.

از گوشه و کنار انتخابات

- شورای هم‎‌اندیشی اهل‌‎سنت ایران طی بیانیه‌ای حمایت خود از آیت‌‎الله رئیسی را در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد. مولوی حافظ اسماعیل ملازهی معاون اداری امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز این بیانیه را تایید کرد.

- بیگی، رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفته: از آنجا که انتخابات در ساعت ۷ صبح روز جمعه ۲۸ خرداد آغاز می‌شود؛ لذا تبلیغات نامزد‌ها از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه ۲۷ خردادماه در فضای مجازی و حقیقی ممنوع است.

- سخنگوی ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی، کناره‌گیری وی از نامزدی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به نفع ابراهیم رئیسی را تکذیب کرد. 

- نشست خبری فرزندان شهدای شاخص «بروجردی، کاوه، کشوری، شیرودی و فخری‌زاده» در حمایت از برنامه‌ها و سیاست‌های آیت‌الله رئیسی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در خبرگزاری فارس برگزار شد.

- سفر سیدابراهیم رئیسی به اصفهان لغو شد. رئیس ستاد مرکزی رئیسی در اصفهان گفته: با وجود پیش‌بینی سخت‌گیرانه‌ترین پروتکل‌های بهداشتی، به منظور حفظ سلامت مردم این سفر لغو شده.

- سفر انتخاباتی سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نیز به شیراز لغو شد.

- ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی گفته: در برخی‌ رسانه‌ها برای معرفی خانم «معصومه پاکتچی» همسر «علیرضا زاکانی»  از عنوان مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران استفاده کردند که این عنوان نادرست است. عنوان صحیح ایشان «مدیر سابق ساماندهی و نظارت حوزه علمیه خواهران تهران و مشاور مدیر سابق» است.

- خاتمی رییس دولت اصلاحات با انتشار بیانیه‌ای از اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات دعوت کرده. در بخشی از این بیانیه آمده: در این فضای سرد و افسرده، در حالی که جامعه ما نیاز به نشاط و امید و اشتیاق به شرکت در عرصه سرنوشت دارد، امیدوارم این حزب و همه تشکل‌ها و احزاب و جریان‌های سیاسی و ملی بتوانید در این برهه حساس مسوولیت خود را نسبت به میهن و مردم به درستی بشناسند و در انجام مسوولیت موفق باشند.

- سعید جلیلی جزئیات هزینه‌کرد ستاد مردمی خود را منتشر کرد. مجموع کمک های نقدی به ستاد مردمی انتخاباتی سعید جلیلی ۶۶۵ میلیون تومان بوده.

- مهرعلیزاده، رئیس سازمان تربیت بدنی دولت اصلاحات حاضر به تغییر برنامه تبلیغاتی خود بخاطر همزمانی با پخش فوتبال انگلیس و کرواسی نشد!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول